Magia słodyczy

Słodycze są niezdrowe, nie służą naszym cerom i figurom, a mimo to się nimi zajadamy. Część z nas grzeszy za każdym rogiem, gdy pojawi się cukiernia. Odchudzamy się z ogromnym zaangażowaniem, a to jest nasza największa słabość.  Dlaczego mamy z nich całkowicie  zrezygnować? Kto w ogóle podsunął ten kretyński pomysł?
Powiem więcej pracuję nad dietą dla fanów słodyczy, gdzie będziemy traciły na wadze ale co ważne nasze języki nie będą dostawać drgawek, gdy tylko zobaczą okienko czekolady.

Słodycze w diecie?

Jest to trudne  ale nie, niewykonalne. Niestety duże ilości odpadają. Plusem jest to, że nie musisz od razu z powodu diety rezygnować ze słodyczy.
Teraz z cyklu powiedzeń mojej babci: ,, Wszystko jest dla ludzi ale z umiarem i z rozsądkiem’’

cakes-886772_1280

Najpierw obalmy mity o słodyczach.

Nie zawierają żadnych substancji odżywczych…Hm czy rzeczywiście?
Kto to w ogóle wymyśli?! To uogólnienie i całkowicie dementuję tą plotkę. Wystarczy ruszyć trochę głową i pomyśleć, że nawet jak jesz lody to oprócz samego cukru, który rzeczywiście do naszego zdrowia i figury się nie przyczynia zawierają zarówno białka.

Zdrowe słodycze

Desery, które zrobimy z dużej ilości owoców i polejemy to czekoladą zawierają i witaminy i dużo magnezu z samej czekolady. Pod warunkiem, że czekolada  będzie ciemna, najlepiej gorzka. Wtedy nasza słodka przekąska oprócz kalorii będzie zawierać magnez, potas, żelazo, wapń.
Batoniki i ciasteczka z płatków owsianych, ziaren słonecznika i różnych orzechów i rodzynek to również słodkie przekąski, które zawierają wiele cennych składników odżywczych. Zatem kluczem do zdrowia jest wybieranie właściwych słodkich przekąsek. Słodycze wcale nie muszą  być tylko pustym nośnikiem kalorii. Batoniki pełne ziaren i bakalii smakują wybornie i maja rzesze zwolenników.
Takie zdrowe słodycze możemy sobie przygotować w domu. Tutaj mamy cały wachlarz zdrowych słodkich przekąsek do przygotowania. Od jogurtów, deserów z owocami, bakaliami i ziarnami zbóż po ciasteczka na bazie słonecznika bakalii miodu i tego wszystkiego co lubimy i co jest równiez zdrowe. Jeśli tylko chcecie w Internecie znajdziecie mnóstwo blogów kulinarnych, które prześcigają się wzajemnie w ilości zdrowych i wspaniale smakujących słodyczy.

muesli-617687_1280

Wpływ słodyczy na cerę

Słodycze wcale nie muszą być powodem naszych problemów z cerą. Właściwie wybrane słodkie przekąski pozwolą cieszyć się dobrym zdrowiem i zachować promienną skórę bez wyprysków.
Jeśli jesz dużo słodyczy , które zawierają tylko cukier i bardzo mało wartości odżywczych to może Cię spotkać
Problemy skórne niestety również po części są spowodowane zbyt duża ilością pochłanianych cukrów. To niezdrowe słodycze sprawiają że masz szara zmęczoną cerę, wypryski na twarzy i często worki pod oczami. Zamiast używać korektora tonami powinnyśmy co pewien czas zerknąć na nasz jadłospis.

Cukrzyca a słodycze

Słodycze mogą spowodować zmiany w gospodarce hormonalnej organizmu i wpłynąć na regulację glukozy we krwi. To często powoduje insulinoodporność a w konsekwencji może doprowadzić do cukrzycy.
Zmęczenie a słodycze. Wpadamy w błędne koło, gdy myślimy, że właśnie coś słodkiego zapewni nam szybką energie. Słodycze rzeczywiście zapewniają dużo energii ale na chwile. Organizm powoduje nagły skok insuliny a później jej dramatyczny spadek. W efekcie czujemy się szybko zmęczeni.  Niestety schemat słodycze=energia pochodzą z reklam batoników. Dlatego kodują się nam takie połączenia.

Problemy z utrzymaniem zdrowia zębów.

Cukry powodują, że bakterie znajdujące się na zębach mają pożywkę. W wyniku przetwarzania cukru bakterie te produkują kwasy, które z kolei zmniejszają odporność szkliwia zębów. Same bakterie nie powodują próchnicy. Aby siać swoje niszczycielskie dzieło potrzebny jest im cukier.

Jakie słodycze źle wpływają na zdrowie i sylwetkę?

Dobrze by było, abyś postarała się wykreślić grubą kreską ze swojej diety takie słodycze jak żelmisie, landryny i cukierki, pianki i lizaki. Te słodycze zawierają tylko puste kalorie które, później musimy wysyłać w kosmos ciężką praca na siłowni lub katować się dietą.

 

Kluczem tu jest ilość i jakość słodyczy.

Ja jestem ogromnym łasuchem i wiem, że słodycze poprawiają mi nastrój , są doskonałym dodatkiem do spotkań towarzyskich i przystawka do moich codziennych nurkowań w książki , które są moim drugim życiem. Wiem, że  należy jednak być sprytnym i połączyć przyjemność z filozofia dbania o siebie. Wiele naszych problemów z samopoczuciem , zdrowiem i uroda zaczyna się od diety. To najważniejszy klucz aby być usatysfakcjonowana.