Ostatnio usłyszałam stwierdzenie, że między bajki można włożyć przekąski zdrowe i praktycznie nietuczące. I śmiem się z tym nie zgodzić.

Gdy zasiadamy przed telewizorem to nie jest ważne czy jesteś singielką, samotną matką szczęśliwą mężatką czy matką z drużyną piłkarską. Chcesz zdublować przyjemność leniuchowania i dopieścić swoje podniebienie przekąską.

Za każdym razem wpadamy jednak w osłupienie, gdy nam przybywa centymetrów po kolejnych torebkach chipsów, paluszków czy chrupek.

Jak żyrafy wyciągamy głowę w kierunku tych wysokokalorycznych przekąsek z dwóch powodów. Są dobre w smaku i nie wymagają od nas stania przy garach.

Wszelakie pomysły na zdrowe przekąski traktujemy z przymrużeniem oka. Nie chce nam się po prostu poświęcać czasu na przygotowanie. Tym bardziej, że przy dobrych wiatrach zwykle zabiera to minimum 15 minut.

To powód dlaczego pikantne plasterki cukiniowe stały się hitem w mojej kuchni. Przygotowuje je gdy chcę zrobić przekąskę do pracy i wtedy gdy koleżanka bez zaproszenia puka do drzwi. Ten smakołyk z cukinii wybieram również gdy zamierzam usiąść z książką lub przed telewizorem. To propozycja dla tych którzy lubią dobrze wykorzystywać swój czas.

Dobrze,  jesteście już zniecierpliwieni i oczekujecie na konkrety zatem do brzegu.

IMG_2512

Składniki:

  • 2 Cukinie
  • 2 jajka
  • Łuskany słonecznik lub dynia
  • Przyprawy wedle uznania: bazylia, papryka ostra, pieprz cytrynowy, nieco soli

Czas przygotowania: 5 minut plus 20 minut pieczenia

nowe po ucieciu

Przygotowanie:

Cukinie umyj i pokrój na grube plastry. Poukładaj je na blachę do pieczenia i dopraw przyprawami (bazylia, papryka ostra, pieprz cytrynowy, nieco soli). Po doprawieniu plastry cukinii wstaw do rozgrzanego piekarnika.

Gdy wstawisz do piekarnika cukinie możesz zająć się najróżniejszymi czynnościami, które sobie zaplanowałeś od czytania książki po różnego rodzaju prace domowe. Po około 10 minutach weź 2 jajka, wbij je do miseczki i dopraw do smaku ( bazylia, papryka, sól). Po wymieszaniu przypraw z jajkiem wysuń z piekarnika plastry cukinii i nasmaruj je z wierzchu jajkiem. Na koniec posyp łuskanym słonecznikiem lub dynią. Wsuń ponownie na 10 minut i po tym czasie wyjmij i po prostu ciesz się zdrową przekąską.

To doskonale smakująca, niesamowicie szybka i  niekaloryczna przekąska. Polecam i smacznego:)