Jestem teraz ponownie na etapie odchudzania. Zauważyłam, że te same triki, które pozwoliły pożegnać  nadmiar tłuszczu nie działają już tak efektywnie. Okazuje się, że nie wystarczy ćwiczyć aby wrócić do figury.

To olśnienie dobijało się do mnie bardzo wytrwale aż w końcu mnie oświeciło: przecież 30-tka stuknęła mi już dawno i mój metabolizm mógł stracić turbo dopalacze. Hm… jakoś wcześniej nie przemknęło mi to przez głowę.   Metabolizm pracujący w zwolnionym tempie to przyczyna gorszych efektów starań większości kobiet po 30-tce. Zatem warto zaopatrzyć się w broń, która wyrówna szansę w walce z nadwagą. Wyszukałam sposoby, aby podkręcić kurek przy spalaniu. Okazuje się, że jest wiele sprawdzonych sposobów aby pomóc sobie przy gubieniu nadwagi.

1. Zielona herbata

Królowa może być tylko jedna. Nieocenioną perłą zarówno dla zdrowia, samopoczucia jak i oczywiście przyspieszenia metabolizmu jest zielona herbata.

tea-490300_1280

2. Czerwona herbata

To również niezwykle zdrowa herbata, która systematycznie pita znacznie poprawia nasze efekty w zmaganiu się z niechcianymi oponkami. Zawiera mnóstwo składników mineralnych i witamin niezbędnych dla zdrowia.

coffee-791919_1920

3. Duża ilość wody mineralnej

Ostatnie doniesienia dotyczące picia wody przekonywały nas że wystarczy pić 2 litry wody dziennie a waga sama spadnie. W to  proponuję jednak nie wierzyć. Niemniej jednak niewątlpiwie woda jest silnym wspomagaczem w odchudzaniu. Bez picia dużej ilości nie mamy co marzyć o szybkim efekcie

4. Kawa

Z tego jestem najbardziej zadowolona. Jestem fanką kawyt i jej zdecydowanym samowolnym niewolnikiem. Bardzo mnie ucieszyły informacje że kawa to mój sprzymierzeniec w walce z nadwagą. Kawa przyspiesza metabolizm. Pijąc kawę  pamiętaj aby nie serwować jej ze stosikiem czekoladek i będzie dobrze.

5. Grejpfrut

Może nie wszyscy za nim przepadają ale na pewno trzeba mu przyznać, że  jest owocem który doskonale przyspiesza metabolizm. Diety, w których przewija się grejpfrut w dużych ilościach są niezwykle skuteczne. Ponadto, grapefruit dostarcza nam kwasu foliowego i potasu, które dobrze wpływają na zdrowie naszego serca i system immunologiczny.

6. Jabłka

Podobnie jak grejpfruty są naszymi sprzymierzeńcami w walce o piękną sylwetkę. Jabłka zawierają dużo błonnika co powoduje, że organizm podczas trawienia spala więcej kalorii. Ważne jest również to że jabłka zawierają małą ilość kalorii a po zjedzeniu na jakiś czas uczucie głodu znika.

7. Jogurt naturalny

Jogurt naturalny to wspaniały przyspieszacz metabolizmu. Zawiera duże ilości protein, które są długo trawione przez organizm. Organizm potrzebuje więcej energii, by strawić te składniki, spalanych jest więc więcej kalorii a co za tym idzie nasz metabolizm przyspiesza.  Jogurt zawiera również żywe kultury bakterii, które są pomocne w procesie trawienia.

8. Owsianka

To doskonały sposób aby dobrze przywitać nowy dzień. Po pierwsze zjadamy śniadanie a po drugie już od rana przyspieszamy swój metabolizm. Owsianka również zawiera dużą ilość błonnika z tego tez powodu organizm potrzebuje sporo kalorii aby spalić owsiankę.

muesli-750365_1920

9. Ostra papryczka

Przyprawianie potraw ostrą papryczką również jest dobrym sposobem na przyspieszenie metabolizmu. Kapsaicyna zmusza organizm do spalanie większej ilości kalorii nawet po posiłku. Podobnie działa również curry. Jest to alternatywa, ponieważ nie każda z nas lubi ostre potrawy.

10. Woda z cytryna na czczo.

Jak się okazuje to wspaniały duet. Najlepiej gdy wypijemy ją  pół godziny przed posiłkiem.  Sok z cytryny zawiera wzmacniającą odporność witaminę C, a także kwas cytrynowy. Codziennie rano, pół godziny przed posiłkiem, pij szklankę przegotowanej letniej wody i dodaj do niej sok z połówki cytryny. Zapewnisz sobie w ten sposób skuteczne oczyszczanie organizmu z toksyn, dodatkowo pobudzisz perystaltykę jelit. Ogromnym plusem tego rannego nawyku jest przywrócenie cerze blasku. Z tego triku  korzysta zarówno Madonna jak i Gwyneth Paltrow.
Te 10 przyspieszaczy to pomoc w zabiegach mających przywrócić naszemu ciału odpowiednią wagę. Niestety trzeba ruszyć swoje cztery litery i systematycznie się ruszać i jeść racjonalnie.
Dla leniuchów proponuje nordic walking. O przewadze tej formy ruchu nad innymi napiszę w następnym artykule.

glass-956263_1920