Wykorzystaj każdą dziurę czasową. To nasza siła.

Jak znaleźć więcej czasu?  Czego jeszcze nie wiedziałaś?
Najlepsze wynalazki dotyczące naszego życia spadają na nas tak niespodziewanie jak newtonowskie jabłko.

Pierwszy moment to konsternacja i szybkie obrabianie tego co się nam przytrafiło. Po tym czasie  pojawia się: O jej! Czemu tego wcześniej nie zauważyłam? Czemu na to nie wpadłam?
Oczywiście, bez przesady. Takie nagłe olśnienia nie pojawiają się jak grzyby po deszczu. To po pierwsze. Po drugie trzeba puścić trochę w ruch maszynerię pod naszymi włosami, aby czasem przeskoczyła jakaś iskra.

Jak zatem zwiększyć swoją pulę czasu?

Stawką jest czas. Czas potrzebny na wiele rzeczy, które albo uwielbiasz robić albo powinnaś ze względu na swój rozwój ale nie starcza Ci czasu. Czas to jedyny zasób, którego nie możesz pożyczyć, pomnożyć lub zamrozić na przyszłość. Ten niewykorzystany czas nie powróci już nigdy. Jest po prostu stracony.
To niesamowite, gdy  dzień możemy zaliczyć do udanych i w pełni wykorzystanych.  Nie wiem co dla was oznacza w pełni wykorzystany dzień. Ja zasypiam z uśmiechem na ustach, gdy znalazłam czas i na moje zainteresowania, na pracę i oczywiście na wypoczynek. Jeśli coś jest dla Ciebie ważne to cholernie boli, gdy nie masz gdzie wrzucić tego w swój grafik.

7 sposobów jak maksymalnie wykorzystać swój czas

Nie tylko dla pracoholików….:)

1. Wykorzystuj czas przemieszczania się na swój rozwój lub na ważne rozmowy.
Nie pstrykaj bezmyślnie po kolejnych kanałach w radio lub cd. Włącz angielski lub coś  na co ciągle brakuje Ci czasu.

budapest-854618_1280
Ja właśnie w ten sposób wróciłam ponownie do nauki języka. W tygodniu po prostu brakowało mi na niego czasu. Okazało się, że pół godziny dojazdu do pracy  w jedną stroną i pół godziny z powrotem to masa czasu.
2. Staraj się eliminować zbędne działania , które często mnożysz jak oszalała.
Zanim coś zrobisz zastanów się jak to zrobić aby się najmniej nabiegać. Ile razy biegniemy kilka razy w to samo miejsce
Wystarczy popatrzeć jak sprzątamy w mieszkaniu . Często to seria nieprzemyślanych ruchów.
Zauważyłam, że gdy przemyślę sobie czynności i nadam im logiczną formę na zasadzie eliminowania zbędnych ruchów, zyskuje mnóstwo czasu i energii.
Tego możecie nauczyć się od mężczyzn. Oni dużo bardziej szanują swój czas. Pomijam tu oczywiście wątek, że za dużo bierzemy na swoje barki. Hm…zresztą dlaczego to pomijać? Trzeba zrzucić część ze swoich pleców i podzielić się tym co spadło z naszym racjonalnym partnerem. On ma dużo więcej czasu. Uwierzcie mi!

3. Nie pozwalaj sobie przeszkadzać

feet-449163_1280
To początkowo może być odbierane bardzo źle przez naszych znajomych, którzy zwykle są mistrzami w niwelowania nam naszych planów
W tym potrzebny jest nie tylko zarezerwowany czas tylko na prace lub dana czynność ale konsekwencja w realizacji. Nie odbieraj telefony, a najlepiej go wyłącz. Zamknij się w domu, aby nikt  nie zrobił Ci wspaniałej niespodzianki.
4. Rób sobie plany
Bez tego ani rusz. Dzięki temu że planujesz na piśmie tak naprawdę oszczędzasz swój czas i widzisz gdzie popełniasz błędy. Śmieszą mnie stwierdzeni typu: ja nie musze planować, mam wszystko w głowie. Nasza pamięć ma to do siebie, że jest wybiórcza. Po drugie planowanie na piśmie pozwala Ci mieć wgląd na co przeznaczyłaś najwięcej swojego czasu. Czy możesz jeszcze zaangażować się w coś, czy niestety braknie Ci czasu. Bardzo często kończy się tylko na chęciach ponieważ zwyczajnie przeliczyłyśmy się z naszym wolnym czasem.

business-819287_1280
5. Planuj tylko 60 procent swojego czasu.
Dlaczego? Bo to podstawowa zasada planowania. 20 procent zostaw na czynności spontaniczne, a ostatnie 20 na czynności nieprzewidziane.
To, że często nie udaje się nam zrealizować planu wynika głównie z faktu  naszego nierealistycznego optymizmu. Zakładamy, że raczej nic nam nie wypadnie. Życie co rusz uciera mi nosa i pokazuje jak mój ambitny , naszpikowany różnymi akcjami plan mogę włożyć sobie tylko do pieca.
6. Planuj racjonalnie i ambitnie
Nasze plany powinny być realne. Realne nie znaczy nastawione na minimum. To ma być plan który nas popchnie do przodu ale tez taki , którego realizacja będzie konieczna. Czasem ambitny plan jest do zrealizowania pod warunkiem wprowadzenia zmian w dotychczasowych nawykach. Jeśli planujemy czas według tych kryteriów  często zmiany w naszych złych nawykach są po prostu niezbędne.
7. Ogranicz czynności pomocnicze do minimum
Co to za czynności pomocnicze?
Ciepła herbatka przed tym zanim zabierzemy się za właściwą pracę to standard. A może by tak poprawić dokumenty aby wszystko było na miejscu? Hm…do tego jeszcze otworzę okno, aby wpadło świeże powietrze. A na koniec to trzeba jeszcze przynieść jakąś przekąskę….No i mogę zacząć pracować. Znasz to? To właśnie czynności przygotowawcze. Otóż przed każdym dużym zadaniem wykonujemy często nieświadomie mnóstwo czynności przygotowawczych. Tak nas mózg przygotowuje się do dużego wysiłku energetycznego. Tylko niewielka grupa ludzi zabiera się od razu do pracy.

Te 7 ważnych kroków to podstawa. Najpierw spróbuj zastosować to co przeczytałaś a zobaczysz wyraźne zmiany. Polecam.